maanantai 27. elokuuta 2012

How's it hanging?

Tämän seuraavan idean olen poiminut ihanasta vanhasta turkoosikantisesta käsityökirjasarjasta, joka sekin on muuten löytynyt aikoinaan kirpparilta. Hyvin ovat ohjeet kestäneet aikaa, kunhan vain vaihtaa värit muodikkaampiin ellei sitten retrokotia ja -vaatteita halua itselleen tehdä. 

kaunis henkari
Virkkaamalla päällystetty henkari, nopea tehdä eikä vaadi kovin paljoa taitoa, ihan kiinteän silmukan osaaminen riittää.


retroripustin
Tällaiseen tarvitsee vain puisen, tavallisen henkarin, hieman vanulevyä tai muuta pehmustetta sekä lankaa. Halutessaan voi vielä maalata tuon näkyviin jäävän puuosan akryylimaalilla langan väriin sopivaksi kuten minä olen tehnyt.


virkatut henkarit
Olen kokeillut tehdä näitä eri langoista ja väreistä, mutta kauneimmat ovat mielestäni edelleen ne, jotka on tehty Lidlin vaaleasta pastellisävyisestä langasta kuten kuvan etummainen henkari. Jos tuota samaa lankaa tulee vielä joskus Lidliin myyntiin, ostan sitä aivan varmasti lisää, jotta voin tehdä jotain muutakin pientä kivaa henkareiden tyyliin.


virkattu henkari


Täällä hieman lisää taustoja henkareiden teosta, ja itse kuvan taustalla puolestaan pari viimeisintä hankintaa alennusjämien joukosta. Odottelevat vielä oman paikkansa löytymistä laatikoston päällä, ja toista olisi myös tarkoitus hitusen tuunata ennen käyttöönottoa. Noita puuhenkareita olen nähnyt useammallakin eri kirpparilla täällä meillä päin, halvimmillaan ovat olleet 20 senttiä kappale joten kovin kalliiksi ei näiden henkareiden valmistus tule.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti